Organitzat per l'Associació Espanyola per a la Qualitat (AEC), han assistit els agents més qualificats del sector de l'automòbil a nivell nacional (6-10-11)

 

El director general d'Indústria i responsable de l'IMPIVA, Rafa Miró, ha inaugurat este matí el desé sext Congrés de Qualitat i Medi Ambient en l'Automoció on hi ha assenyalat que "qualitat i medi ambient són factors de diferenciació i competitivitat que poden ajudar a sostindre la indústria de l'automòbil en els mercats madurs i atorgar-li un espai en els mercats emergents".

El Congrés, organitzat per l'Associació Espanyola per a la Qualitat (AEC), reunix els agents més qualificats del sector de l'automòbil a nivell nacional "i contribuïx - hi ha assenyalat Miró- a oferir a fabricants, subministradors de components, responsables de logística i màrqueting, dissenyadors i a les Administracions, valuoses idees sobre com fer el nostre treball més eficaç i de manera més eficient".

Per al responsable d'Indústria, la indústria de l'automòbil i components és una activitat de gran importància en les economies avançades. Segons les últimes dades de l'INE, este sector suposa en la Comunitat Valenciana l'11% dels ingressos d'explotació, el 5% de l'ocupació i el 18,4% de les exportacions.

Segons Miró, estes xifres posen en relleu el caràcter estratègic del sector de l'automoció per a la Comunitat Valenciana "i en moments com l'actual, la Generalitat és conscient de les dificultats que afronta el sector i del fet que la crisi, lluny de frenar les transformacions en la indústria de l'automòbil ha de servir d'esperó per a accelerar-les si volem continuar tenint una indústria competitiva a nivell mundial".

"Per a això- ha afegit Rafa Miró- és necessari renovar l'esforç innovador i, en eixe sentit, la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç recolza a les empreses, associacions empresarials i entitats de caràcter fundacional que investiguen o proporcionen suport tècnic a la innovació en les empreses.

Actualment, la Conselleria d'Economia, Indústria i Comerç, té en desenrotllament l'Estratègia de Política Industrial 2010-2015 que incidix, com a línies principals, en la innovació, la internacionalització i la diversificació, tenint com a criteri la busca de sinergies que permeten l'òptim aprofitament d'uns recursos que tant per al sector públic com per al sector privat són difícils d'obtindre en este moment.

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.