AIJU desenrotlla el primer estudi internacional que permetrà a les més de 400 empreses de productes infantils de la Comunitat desenrotllar la seua oferta de manera més apropiada per al consumidor (13-7-10)
L'institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria Valenciana (IMPIVA) ha abonat amb 130.000 euros el primer estudi internacional desenrotllat en la Comunitat Valenciana sobre els tendències socials i els gustos dels mes xicotets.
L'estudi The ‘New' Generation liderat per l'Institut Tecnològic del Joguet, (AIJU) s'ha realitzat amb el treball conjunt d'entitats europetes i amb centres de disseny d'EUA.
Els conclusions obtingudes ajudaran als mes de 400 empreses de productes infantils de la Comunitat (joguets, puericultura, parcs, moda, alimentació) a desenrotllar la seua oferta de valor de manera que resulte atractiva i apropiada per al consumidor.
Per al director general de l'IMPIVA "és tracta d'una iniciativa important no sols pel seu caràcter nou, sinó perquè situa a l'Institut Tecnològic del Joguet com referent internacional de modernitat i diferenciació".
Moragues s'ha manifestat en este tèrmit durant la presentació de resultats de l'estudi The ‘New' Generation on ha destacat "el paper de la indústria joguetera com de motor industrial, de progres i germen d'una indústria molt mes diversificada vaig fugir en dia" alhora que ha reiterat el suport del govern valencià als iniciatives del sector.
En este sentit, Daniel Moragues ha manifestat que en l'actual legislatura, la Conselleria d'Indústria, Comerç i Innovació, a través de l'IMPIVA, ha recolzat amb mes de 17 milions d'euros un total de 300 projectes del sector del joguet, dels quals 85 han sigut desenrotllats directament per empreses, que han generat una inversió de 25,5 milions d'euros.
La investigació liderada per AIJU, s'ha realitzat durant un període de dos anys. S'han seleccionat xiquets entre 4 i 12 anys de set països europeus (Espanya, Alemanya, Anglaterra, Holanda, França, Portugal i Itàlia) i d'ella s'assenyala que no tots els xiquetes son princeses i adoren el rosa ni tots els xiquets s'apassionen pel futbol.
Segons este estudi els xiquets actuals son prou diferents dels èpoques anteriors. Per exemple, l'estudi revela que els xiquets son "superconsumidors" és a dir que el 60% dels compres familiars son per a ells, que cada vegada a edats mes primerenques accedixen als noves tecnologies: ja hi ha jocs d'ordinador per a bebés i portàtils per a xiquets.
Per este motiu dónes de l'Institut Tecnològic del Joguet s'insistix en el fet que és necessari desenrotllar productes que ajuden als xiquets a millorar la seua qualitat de vida, que els facen estar mes actius, mes saludables i relaxats, que els divertisquen però al mateix temps els permeten millorar la seua autoestima i els ajude a conscienciar-se amb l'entorn.
Durant la trobada s'han entregat els premos del 5t Concurs Internacional de Disseny de Joguets que cada any organitza l'Institut del Joguet.