Dinamiza2023 vLa unitat d'innovació de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) destina un milió d'euros, el doble que en la convocatòria anterior, a donar suport a l'activitat de clústers i entitats de suport a la innovació i modernització de les petites i mitjanes empreses (11-11-22)

Aquestes ajudes s'emmarquen dins de la convocatòria Dinamitza de 2023, que l'IVACE ha publicat de manera anticipada abans que concloga el present exercici.

Amb aquesta convocatòria l'Ivace finançarà fins al 80% dels costos subvencionables derivats de l'organització de jornades i seminaris dirigits a impulsar l'especialització intel·ligent del nostre teixit empresarial, així com de la preparació i desenvolupament de projectes amb efecte demostrador i tractor que impulsen noves activitats innovadores dins de les empreses i que vinguen mobilitzats a través dels seus agents de proximitat territorial.

Dins de les actuacions subvencionables, es preveu donar suport a les despeses de personal i serveis necessaris per a l'organització de jornades i seminaris, així com els de contractació d'agents de proximitat territorial destinats a oferir serveis d'informació, orientació i assessorament a les empreses en matèria d'innovació, transformació digital i sostenibilitat, entre altres qüestions.

La directora general de l´Ivace, Júlia Company, ha destacat “el paper dinamitzador dels clústers i associacions empresarials i territorials en els seus àmbits i zones d'actuació així com la seua necessària labor a manera de palanques d'impuls a la innovació en el territori”

En aquest sentit Júlia Company ha assenyalat l'aposta de la conselleria d'Economia i de l'Ivace per aquestes entitats “ per a aconseguir una indústria forta , sostenible i competitiva amb projectes que incidisquen en aspectes com la indústria 4.0, l'economia circular i col·laborativa, la mobilitat o la millora de la qualitat de vida”.

La presentació de sol·licituds està oberta fins al pròxim 20 de desembre i els projectes susceptibles de finançament són aquells que s'inicien a partir de l'1 de gener de 2023.