La intel·ligència competitiva per a la internacionalització ha sigut el tema principal d'aquesta primera jornada, on s'han dut a terme conferències amb ponents de primer nivell com Marcelo Alegre, fundador d'Alegre Design, Enrique Feás, investigador del Real Institut Elcano i Juan Daniel Gracia, CMO de Totalmad.

A més, els assistents han pogut assistir virtualment a la taula redona de la jornada, visualitzar entrevistes a experts, mantindre reunions personalitzades i participar en sales virtuals amb importadors internacionals, entitats financeres i les novetats d'Europa.

Tot això ha sigut possible a través de tecnologia d'avantguarda i una plataforma capdavantera en streaming, que ha permés als assistents presenciar un congrés en línia amb totes les facilitats i oportunitats d'un esdeveniment presencial.

Així, aquesta primera jornada de la 5a edició Go Global, que ha comptat amb més de 1000 assistents, ha sigut inaugurada per María Peña, consellera-delegada de ICEX España, Exportació i Inversions, José Luis Bonet, president de la Cambra de Comerç d'Espanya i Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana.

El President Ximo Puig ha incidit en el “protagonisme fonamental del comerç internacional per a l'eixida de la crisi”. A més, el president de la Generalitat ha recordat que històricament les empreses valencianes han tingut una gran capacitat d'adaptació i negociació. Així mateix, ha insistit en la necessitat d'aquests espais per a fomentar l'expansió de les pimes valencianes.

Per part seua, María Peña ha recalcat la importància de “conéixer les necessitats dels clients”, sent la intel·ligència competitiva la clau per a això. A més, destaca l'adaptació virtual del Go Global “en aquest any complicat”.

José Luis Bonet ha subratllat la necessitat d'estar preparats per als desafiaments de la internacionalització i “en un context com aquest tan transcendental per a l'economia”. El president de Cambra de Comerç Espanya ha posat en valor l'actuació dels empresaris valencians “per la seua resiliència” i assegura que sempre tindran el suport de les cambres de comerç espanyoles.

Els pròxims fòrums del 5é Congrés Go Global edició virtual seran el dia 5 de novembre, amb una sessió enfocada en la sostenibilitat, i el dia 17 de novembre que plantejarà claus de digitalització per a les empreses; tot això amb l'objectiu d'impulsar la internacionalització de les pimes valencianes. Les inscripcions continuen obertes en la web oficial de l'esdeveniment www.congresogoglobal.com.