Misión vinosNou cellers de la Comunitat Valenciana promocionaran els seus vins a Pequín, Xangai i Chengdú a partir de hui dilluns, 26 d'octubre i durant aquesta setmana en una acció organitzada per Ivace Internacional (26-10-20)

La directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, ha explicat que es tracta de "un tast de vins de la Comunitat Valenciana" acompanyada de la presència virtual dels cellers que participen en aquesta acció.

La Xina és "un mercat prioritari per a nosaltres", que s'està recuperant molt ràpidament de la crisi ocasionada per la pandèmia i on considerem que "és imprescindible ser present per a mantindre la quota de mercat o fins i tot ampliar-la", ha indicat.

L'acció que se celebra aquesta setmana en tres ciutats xineses és resultat de la missió empresarial i institucional encapçalada per la Vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra i organitzada per la conselleria d'Economia a l'octubre de 2019 amb la participació del Conseller Climent en la qual es van reunir amb autoritats i empresaris d'aquest mercat.

A més de visitar Pequín, els integrants de la missió es van desplaçar a Sichuan convidats per les autoritats de la ciutat per a celebrar el 25 aniversari de l'agermanament entre la Comunitat Valenciana i Sichuan, i va ser en aquesta ciutat precisament on va sorgir la idea de celebrar aquesta presentació de vins.

Donades les limitacions actuals als desplaçaments internacionals a causa de la incidència de la Covid19 en bona part del món, "hem adaptat aquesta acció entre presencial i virtual per a continuar promocionant els nostres productes en mercats estratègics", ha comentat Parra.

Així, una mica més d'una trentena d'empreses importadores de vi tindran l'oportunitat de degustar els vins dels cellers valencians, les mostres dels quals s'han enviat a la Xina, així com conéixer els detalls dels cellers i dels caldos gràcies a la presència virtual dels representants d'aquests cellers.

Per a aquesta presentació s'han seleccionat la capital política i econòmica del país -Pequín i Xangai- on a més es concentren la major part d'importadors de vi. En aquestes ciutats l'acció se celebra en el prestigiós hotel Fairmont, on acudiran els importadors per a mantindre les videoconferències amb els cellers i degustar els vins.

Hui dilluns, l'acció es desenvolupa a Pequín, el dimecres 28 a Xangai i el divendres, 30 d'octubre, l'acció es trasllada a Chengdú, donada l'especial relació que existeix amb aquesta ciutat amb la qual està germanada la Comunitat Valenciana.

Respecte a la selecció dels importadors, la directora general d'Internacionalització ha assenyalat que des de les oficines de l'Ivace a la Xina s'ha realitzat una cuidada selecció dels importadors convidats sobre la base del seu perfil i el seu interés pels vins de la Comunitat Valenciana i ha destacat que està previst el desenvolupament de "més de 300 reunions amb les empreses importadores en les tres ciutats".

En què consisteix

L'activitat consistirà en una presentació de producte en la qual les empreses importadores i distribuïdores xineses podran provar els vins seleccionats i enviats a la Xina per cadascuna dels cellers participants en l'acció i, al mateix temps, mantindre una reunió virtual amb els representants dels cellers.

Cada celler comptarà en la seua taula amb un dispositiu electrònic per a poder mantindre les videoconferències des de les seues oficines amb els importadors assistents. Tindran al seu torn una persona de suport que servirà els vins als importadors i distribuïdors i actuarà com a intèrpret entre el celler i l'importador/distribuïdor durant la reunió virtual a més de material promocional amb informació sobre cadascuna dels cellers.

Per què la Xina

Augmentar la presència de productes i empreses en el mercat xinés és un dels compromisos del Consell. Xina està sent també un dels primers països a tornar a poc a poc a la normalitat, en haver iniciat abans la crisi sanitària. La setmana passada es van publicar les dades de creixement del PIB de la Xina del tercer trimestre, amb un ascens del 4,9%, amb un sòlid repunt del consum i les vendes al detall van créixer un 3,3% al setembre.

Per part d'IVACE Internacional es considera que en aquest moment cal ajudar les empreses a mantindre en la mesura del possible la seua quota de mercat en un país tan important per a les exportacions de vi de la Comunitat Valenciana com és la Xina, amb accions comercials que permeten als cellers mantindre el contacte amb els principals actors del mercat, en un moment en el qual no hi ha cabuda per a accions tradicionals com les fires o missions comercials.