
El director general de l'IMPIVA, Rafa Miró, ha presentat este matí l'onzena edició de la València Fashion Week, Setmana de la Moda de València, que se celebrarà del 7 al 10 de setembre en la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Junt amb el director general de l'IMPIVA van assistir Alex Vidal, director del certamen i Pedro García, director de CACSA.
Rafa Miró ha destacat la gran importància que els sectors relacionats amb la moda tenen per a l'economia de la Comunitat Valenciana, ja que reunixen més de 3.400 empreses i donen ocupació a més de 33.000 persones, representant el 7,2% de la producció industrial i el 9% de les exportacions de la Comunitat.
"Estos sectors – va indicar el director de l'IMPIVA- són un excel·lent aparador per a mostrar al món la capacitat creativa de la Comunitat i representen un important valor del nostre teixit industrial".
Com a exemple, va citar la dada que en Comunitat suposa el 57% de la producció espanyola de calçat i el 16% de la producció tèxtil i confecció, quan la nostra contribució al PIB nacional se situa entorn del 10%. "Per tots estos motius –va afegir Rafa Miró- la Generalitat aposta decididament per les empreses del tèxtil, la confecció, el calçat, la marroquineria i la joieria, havent destinat a través de l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA) més de 104 milions d'euros en ajudes de suport a la innovació en estos sectors durant els últims quatre anys".
En concret, durant el període 2007-2011, les empreses d'estos sectors van rebre ajudes per a 1.170 projectes d'i+d+i per un import de 23 milions d'euros que van suposar una inversió de més de 94 milions d'euros, mentres que els Planes Sectorials de Competitivitat (PCEV) han aportat des de 2005 més de 80 milions d'euros per a un total de 658 iniciatives i projectes d'entitats i Instituts Tecnològics relacionats amb estos sectors i que van suposar una inversió de 117 milions d'euros.
El titular de l'IMPIVA ha destacat també la reobertura en 2008 del Centre de Documentació de Disseny de l'IMPIVA i la posada en marxa del portal impivadisseny com a instruments dirigits a recolzar els professionals del sector i per a facilitar la comunicació i la col·laboració de les empreses entre si.
Finalment, Rafa Miró ha recalcat els suports que el certamen València Fashion Week, Setmana de la Moda de València, ha rebut directament per part de la Generalitat, a través de l'IMPIVA, des de la primera edició celebrada al setembre del 2006 i que en el conjunt de les edicions supera els cinc milions d'euros.
Rafa Miró ha destacat la gran importància que els sectors relacionats amb la moda tenen per a l'economia de la Comunitat Valenciana, ja que reunixen més de 3.400 empreses i donen ocupació a més de 33.000 persones, representant el 7,2% de la producció industrial i el 9% de les exportacions de la Comunitat.
"Estos sectors – va indicar el director de l'IMPIVA- són un excel·lent aparador per a mostrar al món la capacitat creativa de la Comunitat i representen un important valor del nostre teixit industrial".
Com a exemple, va citar la dada que en Comunitat suposa el 57% de la producció espanyola de calçat i el 16% de la producció tèxtil i confecció, quan la nostra contribució al PIB nacional se situa entorn del 10%. "Per tots estos motius –va afegir Rafa Miró- la Generalitat aposta decididament per les empreses del tèxtil, la confecció, el calçat, la marroquineria i la joieria, havent destinat a través de l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA) més de 104 milions d'euros en ajudes de suport a la innovació en estos sectors durant els últims quatre anys".
En concret, durant el període 2007-2011, les empreses d'estos sectors van rebre ajudes per a 1.170 projectes d'i+d+i per un import de 23 milions d'euros que van suposar una inversió de més de 94 milions d'euros, mentres que els Planes Sectorials de Competitivitat (PCEV) han aportat des de 2005 més de 80 milions d'euros per a un total de 658 iniciatives i projectes d'entitats i Instituts Tecnològics relacionats amb estos sectors i que van suposar una inversió de 117 milions d'euros.
El titular de l'IMPIVA ha destacat també la reobertura en 2008 del Centre de Documentació de Disseny de l'IMPIVA i la posada en marxa del portal impivadisseny com a instruments dirigits a recolzar els professionals del sector i per a facilitar la comunicació i la col·laboració de les empreses entre si.
Finalment, Rafa Miró ha recalcat els suports que el certamen València Fashion Week, Setmana de la Moda de València, ha rebut directament per part de la Generalitat, a través de l'IMPIVA, des de la primera edició celebrada al setembre del 2006 i que en el conjunt de les edicions supera els cinc milions d'euros.