El director general de l’IMPIVA, Daniel Moragues, hi ha assenyalat que “l’objectiu d’esta marca distingir els esforços que ve desenrotllat el sector del plàstic i convertir-se en un segell de qualitat que englobe l’esperit innovador del plàstic de la Comunitat Valenciana”.
La iniciativa està abonada per l’IMPIVA a través dels II Plans Sectorials de Competitivitat “dirigits a impulsar el teixit empresarial valencià per mitjà d’accions sectorials dirigides tant als sectors tradicionals, entre els que es troba el plàstic, com als sectors emergents amb bones perspectives de potencial creixement per a la Comunitat”.
Daniel Moragues ha fet estes declaracions durant la presentació en AVEP de la nova campanya d’imatge del sector on ha destacat “el caràcter unificador” d’esta iniciativa “per a un sector com el del plàstic que agrupa a prop de 1.000 empreses en la Comunitat, empra a més de 17.000 treballadors i representa aproximadament una quinta partix del total del sector a nivell nacional”.
“Estes dades- ha afegit el titular de l’Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria Valenciana- posen de manifest la importància del sector del plàstic en el conjunt del teixit empresarial de la Comunitat.”
La Conselleria d’Indústria, Comerç i innovació i l’IMPIVA, conscients d’esta importància han destinat des de 2005 un total de 39 milions d’euros per a recolzar més de 800 projectes desenrotllats per empreses i entitats del sector que han generat una inversió que supera els 152 milions d’euros”.
Per al director general del IMPIVA en este conjunt d’ajudes, el Pla de Competitivitat del Sector dels Transformats Plàstics “ha jugat un paper fonamental” no sols en termes quantitatius sinó també en termes qualitatius ja que ha contribuït que empreses i associacions del sector hagen pogut fixar objectius conjunts, establir mesures concretes per a aconseguir estos objectius i concretar els recursos necessaris per a la seua consecució.
Els II Plans Sectorials de Competitivitat es van posar en marxa en 2008 i s’estendran fins a 2011 perquè les associacions disposen d’un marc temporal més ampli per a planificar actuacions de major calat i les empreses i entitats executores de projectes puguen portar-les a cap amb un calendari més adaptat a les característiques de cada projecte.