CREATEC-CV. SUBVENCIONS PER A CREACIÓ D'EMPRESES DE BASE TECNOLÒGICA Imprimeix
Dirigit a: Xicotetes empreses innovadores i de base tecnològica
feder2.jpg
Presentació sol.licituds: Des del 8/01/2019 fins al 20/02/2019 (a les 23:59:59 hores)
Termini d'ejecució (període subvencionable de la despesa): des de data sol·licitud fins al 31/03/2020
Termini de justificación: fins al 14/05/2020

* segons condicions de la convocatòria del programa publicada en el DOGV nº 8437 de data 04/12/2018, si bé la informació exhaustiva i completa del programa haurà de consultar-se en els textos publicats en el DOGV.

abansdepresentar preguntesfrequents fitxaprograma

 

 076-avisoEn cas de qualsevol dificultat en la presentació de la sol·licitud, envie'ns un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.   amb una explicació detallada del problema i adjuntant captures de pantalla de la seqüència de passos realitzats.

 

Objectiu
 
Fomentar l'emprenedoria innovadora de base tecnològica, la diversificació empresarial, el creixement econòmic i la creació d'ocupació de qualitat en el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, recolzant el desenvolupament d'empreses les activitats del qual es basen en l'explotació del coneixement i la tecnologia.
 
beneficiarios.gif Empreses beneficiàries

Empresa innovadora: tota empresa que complisca almenys un dels següents requisits:
a) Poder demostrar, mitjançant una avaluació realitzada per un expert extern i aportada al costat de la sol·licitud d'ajuda, que desenvoluparà, en un futur previsible, productes, serveis o processos nous o millorats substancialment en comparació de l'estat de la tècnica en el seu sector i que porten implícit un risc de fracàs tecnològic o industrial.
b) Tenir uns costos de recerca i desenvolupament que representen un mínim del 10 % del total dels seus costos d'explotació durant almenys un dels tres anys previs a la concessió de l'ajuda. Si es tracta d'una empresa nova sense historial financer, que es compleixen aquests llindars segons l'auditoria de l'exercici fiscal en curs.

Empresa de base tecnològica (EBT): aquella l'activitat principal de la qual present alguna de les següents característiques:
a) Tractar-se d'una activitat centrada en l'explotació de productes o serveis que requerisquen l'ús de tecnologies o coneixements obtinguts a partir de l'activitat investigadora de la pròpia empresa beneficiària, o d'altres empreses o organismes de recerca dels quals els hagueren obtingut. L'estratègia de negoci de l'empresa beneficiària haurà de contemplar el desenvolupament i evolució de les esmentades tecnologies i coneixements, acreditant disposar de la capacitat tècnica i humana suficient per a fer-ho.
b) Activitat i estratègia de negoci basada en el domini intensiu del coneixement científic i tècnic com a factor competitiu que possibilite el desenvolupament de nous productes, serveis o processos per a la seua introducció en el mercat, excloent l'oferta de serveis d'I+D a mesura per a tercers.

 

Requisits dels projectes

 

actuacionesApoyables.gif Actuacions objecte de suport

Es recolzarà el desenvolupament de projectes d'I+D+i de l'empresa sol·licitant així com les inversions immaterials o en béns d'equip relacionats amb projectes d'aqueixa naturalesa.

 
tipoAyuda.gif Tipus d'ajuda
 

Subvenció a fons perdut de fins al 70% del pressupost subvencionable

 

costesSubvencionables.gif Costos subvencionables

a) Recursos humans:

b) Inversions materials:

c) Inversions Immaterials

d) Serveis externs:

e) Despeses generals i altres despeses d'explotació.

No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l’empresa beneficiària, i s’entenen per aquestes les que responguen a la definició de l’article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.

 

Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tenir una puntuació mínima de 50 punts, sobre un total de 100 punts:

1. Qualitat del projecte. Màxim: 38 punts - Llindar mínim: 19 punts.

a) Grau d'innovació del projecte, considerant l'exclusivitat de la tecnologia, així com el previsible desenvolupament futur, derivat del projecte aprovat, de productes, serveis o processos nous o millorats substancialment en comparació de l'existent en el mercat: 0-20.

b) Rellevància del paper de la tecnologia i aportació de coneixement en el projecte empresarial, valorant la propietat i ús exclusiu de la mateixa, la seua correlació amb les activitats a realitzar i l'objectiu final de l'empresa, la capacitat de l'empresa per a fer-la evolucionar i, si fóra necessària, la participació d'organismes de recerca: 0-10.

c) Coherència del pla de treball mitjançant la valoració d'objectius, actuacions, calendari, pressupost i recursos necessaris: 0-8.

2. Viabilitat del projecte. Màxim: 32 punts - Llindar mínim: 16 punts.

a) Viabilitat financera que assegure la provisió de fons i recursos necessaris per al projecte empresarial, i rendibilitat del mateix: 0-18.

b) Capacitat de l'equip promotor de l'empresa en funció de la seua formació i experiència professional, sempre que tinga una vinculació significativa en la gestió de l’empresa: 0-14.

3. Resultats/Impacte que s'espera del projecte. Màxim: 20 punts - Llindar mínim: 10 punts.

a) Repercussió econòmica del projecte valorada a través de la creació d'ocupació prevista pel projecte empresarial: 0-10.

b) Repercussió social positiva de l'aplicació dels resultats del projecte, valorant l'impacte dels resultats del projecte en la salut i millora de qualitat de vida, resultats del projecte destinats a col·lectius desfavorits o acostament de tecnologies a sectors socials amb dificultats per a accedir a elles. 0- 10.

4. Característiques del sol·licitant. Màxim: 10 punts.

a) Iniciativa empresarial femenina valorant la proporció del capital propietat de dones. 0 - 3.

b) Mesures en matèria mediambiental, considerant en aquest apartat l'alineació del projecte empresarial amb les prioritats temàtiques de la Comunitat per al Coneixement i la Innovació del Clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/), valorant els projectes amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 - 4

c) Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per sobre del mínim legal exigible. 0 - 3

comoSolicitar.gif Sol.licitud i documentació

 

DOCUMENTACIÓ

1. Imprés de sol·licitud i Memòria Tècnica del projecte. Juntament amb ells:

- Pla d'empresa que incloga balanç i compte de resultats dels pròxims 3 anys i resum executiu, segons guió incorporat en la Memòria Tècnica

- Acreditació de propietat de la tecnologia utilitzada en el projecte (patents i models d'utilitat, així com qualsevol forma de coneixement protegit), si escau.

- Contracte o acord de col·laboració subscrit amb centres o organismes d'investigació, si escau.

- Si el projecte inclou el cost de contractació de serveis externs per a activitats d'I+D+i l'import individual de la qual supere la quantitat de 14.999,99 euros (IVA exclòs) s'hauran d'aportar al costat de la sol·licitud, tres ofertes o informe justificatiu.

2. Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant.

3. Documentació relativa al compliment d'obligacions mediambientals. Instrument ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant vaja a executar el projecte. En cas d'estar exempta o en tràmit d'obtenció, s'haurà d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjudici de l'aportació posterior de l'instrument ambiental.

- Pla d'empresa que incloga balanç i compte de resultats dels pròxims 3 anys i resum executiu, segons guió incorporat en la Memòria Tècnica

- Acreditació de propietat de la tecnologia utilitzada en el projecte (patents i models d'utilitat, així com qualsevol forma de coneixement protegit), si escau.

- Contracte o acord de col·laboració subscrit amb centres o organismes d'investigació, si escau.

- Si el projecte inclou el cost de contractació de serveis externs per a activitats d'I+D+i l'import individual de la qual supere la quantitat de 14.999,99 euros (IVA exclòs) s'hauran d'aportar al costat de la sol·licitud, tres ofertes o informe justificatiu.

 

FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD

La sol·licitud i la memòria tècnica s'adequaran als models normalitzats disponibles en l'apartat 'Documentació annexa' a la dreta d'aquesta pàgina, i es presentaran davant el Registre Telemàtic de l'IVACE.

La tramitació del procediment serà telemàtica. La presentació telemàtica requereix que l’empresa sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, i també els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme.

Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s’aporte conjuntament amb la documentació que, d’acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà a l’empresa sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb l'advertència que si no feia es consideraria ha desistit de la sol·licitud, tot això en acabant de la resolució dictada en els termes que determina la legislació administrativa.

Els requeriments s'han de fer per mitjans electrònics i es consideren practicats o rebutjats en els termes que s’assenyalen en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquests sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s’accedisca al contingut del requeriment, s’entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats, s'haurà de realitzar a través de Registre telemàtic (Tràmit Aportació documentació en l'apartat 'Documentació annexa' a la dreta d'aquesta pàgina)

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar